lördag 16 februari 2013

- nudles

Har jobbat idag & av en slump så hittade jag det jag sökt efter ett tag nu i butikerna - shirataki nudlar. Typ 20 kronor kostade dom.

Näringsvärde per 100g
Energi: 42kJ/10kcal
Kolhydrater: 3g
Natrium: 5mg
Ingredienser: vatten, konjaksmjöl (glucomannan) och kalciumhydroxid E526

Helt klart värt det ibland om man blir lite less på att äta keso och kött. Gjorde iallafall en pasta, stekte champinjoner, slängde i kantarell-färskost, lite pesto och sen i med nudlarna. Nom nom!



Ligger i soffan och tar det piano efter en lång dag, mätt och med lite huvudvärk (vilken surprise!). Har iallafall bokat min resa till stockholm och storebror, så kommer spendera större delen av mitt lov där. Ser fram emot det! Shopping, god mat (vill äta tapas!), trevligt sällskap och ja listan kan göras lång. Blir iallafall inget onyttigt - har ju lyckats hålla mig borta från det so far så!

xx


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar